La cultura corporativa: un factor clave en el proceso de adquisición organizacional
Abstract
In this paper the main objective is to reflect about the corporate culture as a key factor in the corporate acquisition process, based on the results of a case study in which qualitative research techniques were used as primary sources of information. Data analysis was done to characterize the corporate culture of an organization under study, through the model of the 13 dimensions of the Culture proposed by Zapata & Rodriguez (2008), before and after its integration with a business group, and determines how important the role of culture in the process is.
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.