Acciones y prácticas de mercadeo verde en empresas colombianas (Casos de estudio)
Abstract
The beginning of Green Marketing or Ecological Marketing started in the 1960’s, due to climate changes and a new concern for the environment. Authors such as Ottman, Hailes, and Polonsky have contributed a great deal from the theory to the market conceptualization of Green Marketing. In Colombia, there is specific research on the implementation of Ecological Marketing in large corporations that also shows the analysis of the green consumer for a given product. This article’s principle objective is to present Ecological Marketing conceptualization from case studies that allow the reader to make interpretations from facts, experiences, and perceptions related to Green Marketing in Colombia.
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.