Perception of Insecurity and Consumption: Evidence from the City of Palmira (Colombia)
Abstract
In this paper we seek to determine the incidence of the perception of insecurity on individuals´ consumption decisions in Palmira city (Colombia). We analyze data from the "survey of victimization and perception of security in Palmira 2017" using Logit and Probit models estimates. The central finding is that consumers anticipate to the likelihood of becoming victims of a crime when they decide to consume different types of goods, diverting their resources towards less risky activities. The relevance of the findings lies on the insights they provide to local authorities, so that they can adjust private and public security strategies by focusing not only on objective data (crime rates) but also on the subjective component of insecurity (citizen perceptions of insecurity).
Downloads
Copyright (c) 2019 Revista de Economía y Administración
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.