Modelo Unificado de la Difusión de Innovaciones Basadas en TIC al Interior de Organizaciones
Abstract
This article aims to show the theoretical proposal of a model that takes into account the whole phenomenon of diffusion of ICT-based innovations within organizations. This proposal was based upon the meta-analysis of the literature, including the most important models in the study of diffusion of innovations that is available in the literature. This meta-analysis seeks for similarities and differences between the approaches analyzed. Afterward, we propose a vision that explains the diffusion process starting at the time when the organization becomes aware of a need, and finishing when the implemented solution impacts different dimensions of the organization. The presented also looks for accurate responses toward all the peculiarities in the diffusion of ICT-based innovations.
Downloads
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.