Fijación Óptima de Precios en Transporte Urbano
Abstract
This paper deduces an optimal price system for the urban transportation in competition between a public transporting mass system and the private cars. At first, the study assumes that the transportation facilities of the users are not perfect substitutes and, secondly, that the costs of congestion that the private transportation generates are more expensive for society. The paper achieves a quick review of the related studies in the first part, and afterward approaches the analysis of the different cases.
Downloads
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.