Relación Entre Calidad de Vida y Calidad Educativa. Análisis por Regiones Geopolíticas Colombianas
Abstract
This article presents a study on the added value which designs a model that analyzes the input conditions (performance tests SABER 11) and output (performance tests SABER PRO) of Colombian university educational process and its associated variables, framed within a quality education system that must be necessarily related to the quality of life, taking the concept of quality not as a simple fact, but as a starting point for the design of strategies that lead the improvement of both the quality of life and the quality of education provided in the country and its regions.
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.