Incidencia de los factores geo-estructurales tamaño y distancia en la distribución espacial de las unidades económicas dentro del territorio colombiano
Abstract
This paper shows the results of a research for the Colombian municipalities according to their size, where the objective is to identify the agglomeration economics in the country, according to Number of Economics Unities count by the National Administrative Department of Statistics, DANE. The analysis method is descriptive and emphasizes on size and distance factors to comprehend that the more distance from big markets the small municipalities have, the less economic activity is developed. Conclusions underline that big size cities (metropolitan areas) are the big markets (agglomeration economies). However, these areas (Bogotá, Medellín, Cali y Barranquilla) are not integrated, therefore, the jerarchy of business centers gets reduced.
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.