Determination of Key Elements of Success for Smes Based on the Body Metaphor
Abstract
This paper discusses the metaphor of the human body applied to SMEs (small and medium enterprises) organizational features. We aim to identify essential elements that SMEs must consider in order to survive in the market. The methodology used describes the steps needed to create a metaphor, which includes identifying and contrasting anatomical and physiological aspects of the body against structural and functional characteristics of the organization. The primary objective is to determine how the two systems of study relate to each other using a systemic approach. The results of this analysis illustrate the associations between the respiratory system-commercial area, circulatory system-financial area and integumentary system-corporate image.
Downloads
Copyright (c) 2019 Revista de Economía y Administración
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.