The Economic Environment of Business: a Methodological Proposal for its Analysis
Abstract
One of the critical problems faced by the company is the adequate management of the information system to monitor its economic environment, since variations in this environment, at the national or international level, can imply profound changes in the organization's strategies. The purpose of this paper is to present, based on a conceptual framework previously developed by one of the authors, a rigorous methodological framework for the analysis of the company's economic environment and its application to the sugar sector of the geographic valley region of the Cauca river in Colombia.
Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.