Características de las Prácticas Gerenciales en Mipymes del Sector de Confecciones y Comercio de Prendas de Vestir en Tunja-Boyacá
Abstract
According to Crosby (1988) management is "the art of making things happen" as long as they do well with effectiveness, efficiency and addressing social and economic market surrounding the company, looking to achieve concrete results, allowing stay and grow in time, and developed according to basic business decisions, but accurate. In Colombia 96.4 % of business establishments are represented by my SMEs, so the importance of this research which seeks to determine the characteristics of management practices in (MSMEs) sector of apparel and clothing trade dress in the city of Tunja Boyacá which was part of a non-experimental study design, descriptive, conducting an extensive literature review and fieldwork by applying a survey and interviews with business leaders.
Downloads
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.