Curricular trends in higher education
Abstract
¿What to educate someone in?, and ¿how to educate?, are the questions that international agencies, governments and educational institutions ask themselves. The curriculum is the centerpiece of academic processes, and on it rest the education and training outlined in the strategic and educational projects of institutions. Despite the importance it has assumed, the curriculum itself focuses more on encyclopedic knowledge rather than the person being educated: the student. This article discusses curriculum trends being conceived, both nationally and internationally.
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.