Impact of E-Commerce in the Municipality of Sogamoso (Boyacá-Colombia)
Abstract
E-commerce is undoubtedly one of the most important contributions to expedite and facilitate different transactions of commercial nature. This article seeks to identify the impact that e-commerce generates in the city of Sogamoso (Boyacá., Colombia), from the perspective of its inhabitants and entrepreneurs. The quantitative research technique was applied, using a finite population sampling; it was theoretically based on studies of both national and international organizations, and experts who contributed to the development of the research. The results are very useful for entrepreneurs, academia, and institutions that promote knowledge and development of electronic commerce as a means to accomplish innovation and competitiveness.
Downloads
Copyright (c) 2019 Revista de Economía y Administración
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.