Triple-Bottom-Line Investments: Powerful Engine of Social Entrepreneurship
Abstract
A theoretical model that proposes the phenomenon of triple-bottom line investments as a promoter of social entrepreneurship is formulated in this work. To do this, an inductive methodological process supported by five Colombian study cases is used. The concept of triple bottom line investments is introduced as a very novel topic into the management literature. Results obtained allow us to understand the form in which this type of funding influences the dynamics of social entrepreneurship and the way previous experiences of the entrepreneurial team can become a possible moderator of the mentioned association. Finally, this work paves the path for eventual empirical tests of the suggested approach.
Downloads
Copyright (c) 2019 Revista de Economía y Administración
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Al enviar los artículos para evaluación, los autores aceptan que transfieren a la Revista de Economía y Administración derechos para su publicación en cualquier formato o medio. Para aumentar su visibilidad, los autores autorizan el envío de los documentos a bases de datos y sistemas de indización, o para ser consultados de manera gratuita y electrónica en https://revistas.uao.edu.co/ojs/index.php/REYA, así como en las bases de datos donde la Revista se encuentra registrada. A su vez, los autores serán responsables del contenido de los artículos; por lo tanto, no comprometen los principios o políticas de la Universidad Autónoma de Occidente, ni de la Revista de Economía y Administración y los miembros de sus comités.